مقاله ها

استایل مناسب خانم‌های سایز بزرگ

استایل مناسب خانم‌های سایز بزرگ

استایل مناسب خانم‌های سایز بزرگ

برای خانم‌ها داشتن تیپ و استایل مناسب مسئله‌ی مهمی است. خانم‌ها دوست دارند همیشه و در هر شرایطی جذاب و خوش‌پوش باشند. این مسئله برای همه‌ی خانم‌ها صدق می‌کند. خانم‌های پلاس سایز هم دوست دارند استایل جذابی داشته باشند اما، ممکن است این مورد برای خانم‌های تپل کمی دشوارتر باشد زیرا باید ترفندهایی را به کار ببرند که اندامشان متناسب‌تر دیده شود. قصد داریم بررسی کنیم استایل مناسب خانم‌های سایز بزرگ چیست و چگونه می‌توانند با انتخاب استایل مناسب زیباتر دیده شوند:

در خرید لباس سایز بزرگ گفتیم که خانم‌هایی که کمتر از ۱۶۰ سانتی‌متر قد دارند در زمره‌ی افراد کوتاه قد قرار می‌گیرند. این مسئله به‌هیچ‌وجه بد نیست. استایل مناسب خانم‌های سایز بزرگ با توجه به شکل و اندام و جثه‌ی آن‌ها تعیین می‌شود. در صورتی که قدی بیشتر از ۱۶۰ سانتی‌متر دارید و بلند قد حساب می‌شوید باید این نکات را رعایت کنید:

استایل مناسب خانم‌های سایز بزرگ بلند قد

لباس‌های سرهمی یا جامپسویت

این لباس در ایجاد استایل مناسب خانم‌های سایز بزرگ توصیه می‌شود. در صورتی که قد بلندی دارید انتخاب این مدل لباس با پارچه‌ی مناسب می‌تواند برای ایجاد تیپ روزانه گزینه‌ی خوبی باشد.

لباس سرهمی و جامپسویت

لباس‌های بدون آستین

اگر قصد دارید از لباس‌های بدون آستین استفاده کنید و بازوهای درشتی دارید حتماً لباس‌هایی انتخاب کنید که نسبتاً بلند هستند. زیرا لباس‌های بدون آستینِ کوتاه، شکم، پهلو و بازوی شما را در یک راستا و هم‌اندازه نشان می‌دهند. در نتیجه چاق‌تر دیده می‌شوید.

لباس بدون آستین

لگ و شلوار دم پا گشاد

در باره‌ی اینکه چه لباسی بپوشیم که لاغرتر دیده شویم گفتیم که شلوار دم پا گشاد همیشه اندام را کشیده‌تر نشان می‌دهد. در صورتی که قد بلند دارید این مدل شلوار به شما توصیه می‌شود. در صورتی که قصد استفاده از لگ و شلوار تنگ را دارید، بهتر است این لباس را با تونیک و بلوزهای بلند، ست کنید.

لگ و شلوار دم پا گشاد

دامن‌های بلند

همانطور که در خرید دامن سایز بزرگ دانستیم بهتر است دامن‌های خیلی بلند و گشاد نپوشید اما در صورتی که قصد دارید در استایل تابستانه‌ی خود از دامن بلند استفاده کنید و قد بلندی دارید سعی کنید دامن‌های کلوش بپوشید.

دامن مناسب خانم‌های سایز بزرگ

اکسسوری‌های بزرگ

خانم‌های تپل قد بلند بهتر است در استایل خود از اکسسوری‌های بزرگ مثل گردنبندها و کیف‌های بزرگ استفاده کنند. این کار باعث می‌شود اندام شما در مقایسه با اکسسوری‌ها کوچک‌تر به نظر برسد.

استایل مناسب خانم‌های سایز بزرگ

استایل مناسب خانم‌های سایز بزرگ کوتاه قد

شلوار راسته

خانم‌های کوتاه قد بهتر است از شلوارهای راسته استفاده کنند زیرا شلوار گشاد آنها را تپل‌تر و شلوار بسیار تنگ هم، قسمت‌های چاق بدن را بیشتر می‌نمایاند.

استایل مناسب خانم‌های سایز بزرگ

بلوز و تونیک

خانم‌های کوتاه قدِ تپل در استایل خود از تونیک یا بلوز استفاده کنند. بهتر است از پوشیدن پیراهن‌های بلند اجتناب کنید.

بلوز و تونیک مناسب خانم‌های چاق

دامن‌های کوتاه

پاها قسمتی هستند که هرچه بیشتر دیده شوند اندام شما کشیده‌تر به نظر می‌رسد. بهتر است دامن‌های خمره‌ای و کوتاه را بیشتر از دامن‌های بلند استفاده کنید.

دامن‌های مناسب خانم‌های تپل

اکسسوری‌های کوچک

خانم‌های سایز بزرگ کوتاه قد نقطه‌ی مقابل خانم‌های چاق بلند قد هستند. بهتر است اکسسوری‌های بزرگ انتخاب نکنید زیرا اندام شمارا پنهان می‌کند و کوچک‌تر نشان می‌دهد و این مسئله باعث می‌شود شما کوتاه‌تر دیده شوید.

اکسسوری‌های مناسب خانم‌های سایز بزرگ

قوانین کلی برای انتخاب استایل مناسب خانم‌های سایز بزرگ

طیف رنگ تیره و مات

استفاده از رنگ‌های تیره و مات به این دلیل که انعکاس نور کم‌تری دارند باعث می‌شود، اندام از اندازه‌ی معمولی کوچک‌تر دیده شود. بالعکس رنگ‌های روشن و براق به دلیل انعکاس بالای نور اندام را درشت‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

لباس‌های تیره مناسب هر زمان و مکانی هستند، اما اگر قصد دارید این رنگ‌ها را با رنگ روشن ترکیب کنید، در قسمت‌های کوچک‌تر و متناسب‌تر بدن از رنگ روشن و در قسمت تپل‌تر اندام از رنگ تیره‌تر استفاده کنید.

استایل مناسب خانم‌های سایز بزرگ

طرح‌های ریز ، پیوسته یا عمودی

طرح‌های ریز و پیوسته باعث ایجاد سردرگمی در نگاه بیننده می‌شود. در نتیجه نگاه بیننده از اندام شما منحرف می‌شود و چاقی اندام شما کم‌تر دیده می‌شود. در صورتی که طرح لباس شما عمودی باشد، اندام کشیده‌تر و لاغرتر و قد، بلندتر دیده می‌شود.

از پوشیدن لباس با طرح‌های مربعی و افقی پرهیز کنید.

طرح پارچه‌ی لباس خانم‌های سایز بزرگ

مدل یقه مناسب

یقه‌های کشیده مثل یقه هفت و انگلیسی، گردن را بلندتر و لاغرتر و اندام را کشیده‌تر نشان می‌دهد که باعث می‌شود شما لاغرتر به نظر برسید.

در مقابل یقه‌های گرد و ایستاده، گردن و سینه‌ها را تپل‌تر و شما را چاق‌تر نشان می‌دهد.

انواع مدل یقه برای لباس‌های خانم‌های سایز بزرگ

طرح برجسته و چاپی

طرح‌های برجسته به خصوص طرح‌های برجسته‌ی چاپی باعث می‌شود بدن تپل‌تر و حجیم‌تر دیده شود. در نتیجه اندام شما را بسیار چاق‌تر نشان می‌دهد. بهتر است از پارچه‌هایی استفاده کنید که در خود بافت پارچه طرح و نقش وجود دارد.

طرح لباس برجسته و چاپی برای خانم‌های سایز بزرگ ممنوع

فارغ از شکل اندام، سایز اندام و رنگ پوست، خانم‌های چاق و سایز بزرگ می‌توانند همیشه حتی در پوشش روزمره‌ی خود، زیبا و خوش اندام دیده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید