مقاله ها

شال و روسری متناسب با شکل صورت

انتخاب شال و روسری متناسب با شکل صورت

شال و روسری متناسب با شکل صورت

انتخاب شال و روسری، نکته‌ای است که صحیح و غلطش می‌تواند زیبایی شما را تحت تأثیر قرار دهد. رنگ‌هایی که برای این پوشش انتخاب می‌کنید، می‌تواند شما را سرحال یا کسل نشان دهند. مدلی که برای بستن شال و روسری انتخاب می‌کنید می‌تواند به صورتتان فرم دهد یا آن را از فرم خارج کند.

برای اینکه بدانیم چه نوع روسری و شال مناسب صورت شما است به نکات زیر توجه کنید:

شال بهتر است یا روسری

اولین نکته برای انتخاب پوشش مناسب برای سر این است که بدانید شال بیشتر به شما می‌آید یا روسری.البته شاید در ظاهر این دو تفاوت چندانی نداشته باشند اما فرم قرار گرفتن و بسته شدن این دو باعث می‌شود چهره‌ی شما کاملا تغییر کند.

با توجه به آنچه در سلیقه شناسی گفتیم اغلب فکر می‌کنیم روسری بیشتر مناسب افرادی است که کمی مسن‌تر هستند و یا می‌خواهند همه جا رسمی‌تر ظاهر شوند و شاید شال جوان‌پسندتر است. البته این نظر واقعی و منطقی به نظر نمی‌آید اما بهتر است در انتخابتان آن را در نظر بگیرید. این نکته را می‌توان با استفاده از لباس‌های رنگ شاد کمی کاهش داد.

شال یا روسری

انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت

صورت‌های بیضی و کشیده

اگر صورت بیضی یا کشیده دارید، بهتر است از روسری که نوک آن تیز می‌ایستد، استفاده کنید. اگر گوشه‌های آن را به سمت داخل متمایل کنید و بالای پیشانی را گرد کنید، کشیدگی صورت را کم می‌کند و فرم صورت گردتر می‌شود.

انتخاب شال و روسری متناسب با شکل صورت از دیدگاه تپل تیپ

صورت‌های مثلثی

اگر صورت مثلثی دارید یعنی چانه‌ی کشیده دارید، بهترین انتخاب این است که روسری‌تان را زیر گلو یا سمت راست و چپ صورت با یک گره ببندید تا تیزی چانه‌تان کم‌تر دیده شود.
اگر شال استفاده می‌کنید شال را طوری روی سرتان قرار دهید که در قسمت چانه خیلی محکم و تنگ نباشد. این کار باعث می‌شود تیزی چانه شما خیلی به چشم نیاید.

انتخاب شال و روسری متناسب با شکل صورت از دیدگاه تپل تیپ

صورت‌های محدب

اگر پیشانی‌تان بلند و پهن است، بهتر است روسری را زیاد عقب نبرید و زیر گلو محکم و تنگ نبندید. برای صورت‌های بلند و کشیده، به خصوص افرادی که پیشانی پهن دارند شال انتخاب بهتری نسبت به روسری است. شالی که آن را تا قسمت گوش‌ها به سمت داخل ببرید و یک سمت آن را روی شانه بیندازید.

انتخاب شال و روسری متناسب با شکل صورت از دیدگاه تپل تیپ

طرح شال یا روسری

در صورتی که از روسری‌های قواره بزرگ یا شال استفاده کنید دست شما برای انتخاب طرح و رنگ بازتر است، اما به طور کلی با توجه به آنچه در تاثیر طرح پارچه بر زیبایی اندام گفتیم، در صورتی که اندام و چهره‌ی تپل دارید بهتر است از طرح‌های عمودی و خلوت استفاده کنید و آن را آویزان روی سر بیندازید. اگر صورت شما لاغر است بهتر است روسری و شال را به صورت افقی روی سر بیندازید، یعنی دور صورت به صورت گرد و لبه‌ها را روی شانه‌ها قرار دهید.

طرح و رنگ شال و روسری

انتخاب پوشش یک انتخاب سلیقه‌ای است و به تعداد افراد می‌توان استایل در نظر گرفت اما، هرآنچه گفته شد نکاتی کلی جهت تناسب صورت با اندام شما می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید