مقاله ها

خرید لباس سایز بزرگ

خرید لباس سایز بزرگ

خرید لباس سایز بزرگ

لباس‌های سایز بزرگ برای افرادی طراحی شده‌اند که فرم تناسب‌اندام آن‌ها در استانداردهای مد و فشن قرار نمی‌گیرد و هیچ‌یک از لباس‌های معمول در هیچ سایزی برای آن‌ها مناسب نیست. اما پوشیدن لباس پلاس سایز به معنی نقص، مشکل یا عدم تناسب در زیبایی اندام نیست بلکه، این افراد فقط ترکیب اندام متفاوتی دارند. انتخاب لباس سایز بزرگ مناسب و درست از چالش‌هایی است که می‌تواند استایل شما را از خیلی خوب به خیلی بد و یا بالعکس تغییر دهد. مرور دوباره‌ی نکات مهم و اشتباهات رایج در خرید لباس سایز بزرگ خالی ‌از لطف نیست :

به دنبال برندها و ترندها نباشید!

ترندها و برندهای مطرح دنیا عموماً لباس را بر اساس معیارهای تناسب‌اندام افرادی که کوچک‌تر از پلاس سایز هستند طراحی می‌کنند به همین جهت توصیه می‌کنیم به دنبال خرید لباس سایز بزرگ از فروشگاه‌ها بر اساس برند نباشید مگر آن که برندی باشد که به‌ صورت تخصصی بر روی تولید لباس برای افراد پلاس سایز تمرکز دارد و همچنین تمرکز خود را بر روی خرید از فروشگاه‌ها بر اساس رنگی که ترند شده نگذارید زیرا با توجه به آنچه در رنگ مناسب لباس برای افراد چاق ذکر کردیم، گاهی رنگی که ترند (مد) شده شما را چاق‌تر نشان می‌دهد.

برند لباس سایز بزرگ

قرار نیست چون پلاس سایز هستید لباس گشاد بپوشید!

تصور غلطی که وجود دارد این است که چون فردی پلاس سایز است باید همیشه لباسی را بپوشد که گشاد است و اندام را کاملاً همسطح می‌کند. درصورتی‌ که این باور کاملاً اشتباه است. پلاس سایزهای عزیز باید بدانند قرار نیست لباس‌های گشاد از فروشگاه‌ها خریداری کنند. در چگونه لاغرتر دیده شویم گفتیم که پلاس سایز نوعی سبک لباس و الگو و برش خاص در طراحی لباس دارد. کافی است برای خرید لباس سایز بزرگ اندامتان را بشناسید و خرید لباس برای افراد چاق را از فروشگاه‌هایی انجام دهید که اندازه‌های پلاس سایز را عرضه می‌کنند و لباس‌های آن‌ها بر اساس معیار دوخت این سبک عرضه می‌شود. در خرید لباس برای افراد چاق حتما به مدل الگوی دوخت توجه کنید. الگوی دوخت لباس باید مطابق اندام چاق باشد.

پوشیدن لباس گشاد ممنوع

دیگر مشکی نپوشید!

رنگ مشکی به‌عنوان رنگی شناخته می‌شود که اندام را کوچک‌تر و لاغرتر نشان می‌دهد و اکثر افراد پلاس سایز از این رنگ در استایل خود استفاده می‌کنند. در خرید لباس برای افراد چاق استفاده از رنگ‌های تیره توصیه می‌شود اما لازم نیست در سبک پوشش خود فقط از رنگ مشکی استفاده کنید. تمام رنگ‌ها در تناژ تیره می‌توانند مثل رنگ مشکی در استایل پلاس سایزها استفاده شوند.

رنگ‌های روشن در لباس سایز بزرگ

لگینگ بپوشم یا شلوار؟

لگینگ که در ایران با عنوان لگ شناخته می‌شود در واقع نوعی شلوار کاملاً چسبان است.برخلاف باور عموم این پوشش فقط مختص خانم‌های لاغر اندام نیست و این مورد در خرید لباس برای افراد چاق هم جزء گزینه‌ها بررسی می‌شود. اما با توجه به آنچه در لباس برای افراد چاق گفتیم در صورتی ‌که پلاس سایزها قصد خرید و استفاده از آن را داشته باشند باید دو نکته را حتماً دقت کنند: اول اینکه به همراه لگ نباید بلوز چسبان بپوشند. بهتر است از تونیک یا بلوزهای بلند و راسته استفاده کنند. دوم اینکه خانم‌هایی از لگ استفاده کنند که پایین تنه‌ی بسیار بزرگ‌تری نسبت به بالاتنه نداشته باشند.

لگ مناسب است یا شلوار؟

خرید لباس سایز بزرگ از فروشگاه‌های آنلاین یا فروشگاه‌های حضوری؟

خرید لباس سایز بزرگ همیشه از حساسیت بیش‌تری برخوردار است. الگو و برش لباس برای خانم‌های سایز بزرگ متفاوت و دقیق‌تر است پس درصورتی‌که قصد خرید از فروشگاه‌های اینترنتی را دارید مطمئن شوید لباس عرضه شده توسط آن‌ها با الگوهای دقیق مخصوص افراد سایز بزرگ دوخته شده است.

مزون لباس سایز بزرگ تیم تخصصی را جهت طراحی و دوخت لباس برای خانم‌های پلاس سایز گرد هم آورده است. می‌توانید از این سایت به‌صورت آنلاین و با خیال راحت خرید کنید.

همچنین دقت داشته باشید در خرید آنلاین حتما امکان مرجوع کردن لباس و در خرید حضوری حتما امکان پرو کردن لباس وجود داشته باشد.

از بلوک‌های رنگی اشتباه استفاده نکنید!

اصطلاح Color Blocked Dress برای لباس‌هایی استفاده می‌شود که پارچه‌ی استفاده شده در آن شامل طرح و رنگ‌های متنوعی است که با تناسب درست و به زیبایی در کنار هم قرار گرفته‌اند. خانم‌های پلاس سایز در انتخاب این سبک باید نکته‌ای را جهت زیباتر دیده ‌شدن اندام دقت کنند و آن این است که هر رنگ و طرح کجا قرار بگیرد.

اگر اضافه ‌وزن شما به‌صورت کلی نیست و فقط قسمت خاصی از اندام شما بزرگ است رنگ تیره را باید برای آن قسمت در استایل خود استفاده کنید.

برای مثال اگر شما باسن و پاهای چاق‌تری دارید بهتر است از شلوار یا دامن با رنگ تیره در این قسمت استفاده کنید.

انتخاب بلوک رنگی صحیح در پوشش

فرم بدنتان را بشناسید!

همه‌ی افرادی که در گروه افراد پلاس سایز قرار می‌گیرند فرم بدن یکسان ندارند و هرکدام ممکن است به شکلی متفاوت از دیگری اندام چاق‌تر داشته باشند. شناخت صحیح فرم بدن می‌تواند کمک زیادی در خرید لباس سایز بزرگ از فروشگاه و ایجاد استایل شخصی باشد. به‌صورت خلاصه فرم بدن و استایل مناسب آن را توضیح می‌دهیم:

لباس سایز بزرگ برای اندام گلابی شکل

اندام گلابی شکل اندامی است که در آن پایین تنه بزرگ‌تر از بالاتنه باشد. در این اندام شانه‌ها و گردن باریک و سینه‌ها سایز متوسط یا کوچک دارند، در مقابل ران‌ها و باسن به نسبت بالاتنه سایز بزرگ‌تری دارند. این اندام را با عنوان اندام مثلثی نیز می‌شناسند.

برای این دسته از عزیزان لباسی مناسب است که توجه را به بالاتنه و شانه‌ها و سینه جلب کند با این کار توجه از پایین تنه کم می‌شود و پایین تنه لاغرتر به نظر می‌رسد. به‌این‌ترتیب اندام متعادل‌تر دیده می‌شود. لباس‌های با یقه‌ی هالتر و یقه‌ی دکلته برای این افراد بسیار مناسب است.

نکته‌ی دیگر این است که اگر خطر کمر از محل طبیعی خود بالاتر دیده شود پایین تنه کشیده‌تر و لاغرتر به نظر می‌رسد. بهتر است برای این عزیزان بالاتنه به‌صورت طراحی شده و تزئینی و پایین تنه ساده باشد. از سویی دیگر در خرید لباس برای افراد چاق که فرم بدن گلابی شکل دارند بهتر است در پایین تنه از رنگ‌های تیره استفاده شود.

اندام گلابی شکل

لباس سایز بزرگ برای اندام سیبی شکل

این دسته اندام گرد دارند یعنی قسمت میانی بدن از قسمت پایین تنه و بالاتنه بزرگ‌تر است و پاها لاغرتر از بقیه‌ی اندام به نظر می‌رسد. در این افراد بیش‌تر از همه شکم جلب‌توجه می‌کند. باتوجه‌به توصیفات گفته شده لباس‌هایی که برای این اندام طراحی می‌شود به صورتی است که روی پاها تأکید بیش‌تری می‌شود و توجه را از قسمت میانی بدن به پاها جلب می‌کند. لباس‌های ساده و تیره ‌رنگ برای این دسته از اندام مناسب است. البته پارچه‌های با طرح ریز که به کشیده‌تر دیده ‌شدن اندام کمک می‌کنند هم می‌تواند گزینه خوبی باشد. چنین اندامی نباید لباس‌های دارای جیب پیلی و چین‌ خوردگی در قسمت میانی اندام را استفاده کنند و بهتر است از لباس‌های لایه به لایه استفاده کنند. در خرید لباس برای افراد چاق که فرم بدن سیبی شکل دارند توصیه می‌شود در بالاتنه از رنگ‌های تیره کمک بگیرند.

خرید لباس سایز بزرگ برای اندام سیبی شکل

لباس سایز بزرگ برای اندام ساعت شنی

اندام ساعت شنی زیباترین و بهترین نوع اندام زنانه است که خانم‌های پلاس سایز هم می‌توانند چنین اندامی داشته باشند و این نوع اندام فقط مختص سایزهای معمولی نیست. باریک‌ترین قسمت بدن در این اندام کمر است و بالاتنه و پایین تنه به شکل متعادل و تقریباً قرینه هستند. این دسته از اندام محدودیت خاصی در پوشش لباس ندارند اما زیباترین استایل این اندام زمانی است که روی خط کمر تأکید بیش‌تری داشته باشند تا اندام کشیده‌تر به نظر برسد. مدل لباس‌هایی که یک طرف کمر گره می‌خورند، لباس‌های یقه هفت، لباس‌هایی که بلندی آن‌ها تا زانو یا پایین‌تر باشد بهترین نوع لباس برای خانم‌های سایز بزرگ با اندام ساعت شنی است.

خرید لباس سایز بزرگ

لباس سایز بزرگ برای اندام مستطیلی

این نوع اندام به صورتی است که تقریباً همه‌ی اندام اعم از سینه، شانه، باسن و… تقریباً به یک اندازه‌اند. این افراد عموماً قد بلند و هیکل درشت دارند. در چنین اندامی خط کمر به‌درستی مشخص نیست و پاها و بازوها کوچک‌تر از بقیه‌ی اندام به نظر می‌رسند.

در استایل این نوع اندام باید سعی شود حالت ظریف به قسمت‌های مختلف بدن داده شود. مثل لباس‌های فون و چین‌دار در پایین تنه که این حالت را ایجاد می‌کنند البته دقت کنید این نباید به حدی باشد که اندام را درشت نشان دهد. این افراد بهتر است لباس‌هایی بپوشند که تا زانو و بالاتر باشد و بهتر است لباس‌های خیلی بلند نپوشند.

خرید لباس سایز بزرگ

لباس سایز بزرگ برای اندام ریز جثه!

افراد چاق با هر سایز اندامی که باشند جثه‌های متفاوتی دارند بعضی از آن‌ها کوتاه قد بعضی متوسط و بعضی بلندقد هستند.

افراد با قد کم‌تر از ۱۶۰ سانتی‌متر در گروه افراد کوتاه قد قرار می‌گیرند. خانم‌های پلاس سایز کوتاه قد باید در خرید لباس به نکات دیگری هم توجه کنند:

این افراد نباید لباس‌هایی بپوشند که روی اندام به‌صورت خاص تأکید داشته باشد. لباس‌های دراپه که روی بدن آزادانه حرکت می‌کنند و خیلی تنگ یا گشاد نیستند برای این افراد مناسب است.

پوشیدن لباس‌هایی با راه‌راه عمودی و طرح‌های ریز برای این دسته بسیار مناسب است و در مقابل لباس‌هایی با راه‌راه افقی و رنگ‌هایی که بسیار جلب‌توجه می‌کنند مثل قرمز اصلاً برای این دسته توصیه نمی‌شود.

خرید لباس سایز بزرگ

پس صرف‌نظر از کیفیت و چگونگی چاقی بدن می‌توان با استفاده از ترفندهای گفته شده در خرید لباس برای افراد چاق، لباس مناسب خود را انتخاب و با استایل شیک و مناسب اندام خود ظاهر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید