مقاله ها

خرید دامن سایز بزرگ

دامن سایز بزرگ

دامن سایز بزرگ

دامن از جمله پوشش‌های محبوب بانوان است که در زمان و مکان‌های مختلف قابلیت استفاده دارد. دامن‌ها را می‌توان در استایل روزانه، دورهمی‌های دوستانه، مجالس شبانه و … استفاده کرد. خانم‌های سایز بزرگ که اندام چاق‌تری نسبت به افراد عادی دارند برای استفاده از دامن باید نکاتی را مد نظر قرار دهند تا تناسب اندامشان حفظ شود و در عین حال اندامشان کوچک‌تر از اندازه‌ی واقعی دیده شود برخی از این نکات عبارت است از:

مدل مناسب دامن

دامن‌ها مدل‌های مختلفی دارند: ماهی، کلوش، خمره‌ای، پیله و… نکته مهمی که خانم‌های پلاس سایز در خرید دامن سایز بزرگ باید دقت کنند این است که بهتر است مدل دامن را با توجه به شکل اندام خود انتخاب کنید. اگر پایین تنه‌ی کوچکی دارید از دامن‌های پیله و کلوش استفاده کنید و در صورتی که بالاتنه‌ی کوچک‌تری دارید از دامن‌های جذب و مدل ماهی استفاده کنید.

دامن پلاس سایز

قد مناسب دامن

درمورد خانم‌های چاق کوتاه قد و بلند قد در خرید لباس سایز بزرگ صحبت کردیم انتخاب قد دامن نیز با توجه به شکل اندام متفاوت است. اما به طور کلی اگر پلاس سایز هستید بهتر است از دامن‌هایی استفاده کنید که تا روی ران هستند. زیرا با دیده شدن پاها توجه بیننده از شکم و پهلو دور می‌شود و اندام لاغرتر دیده می‌شود. دامن‌های پیله‌ی کوتاه نمونه‌ی این مدل هستند. اما در صورتی که به این نوع دامن علاقه‌ای ندارید می‌توانید از دامن‌های بلندتر مانند دامن خمره‌ای استفاده کنید این دامن‌ها اندام را به شکل ساعت شنی نشان می‌دهند. دامن‌های بلند را اولویت آخر قرار دهید.

دامن سایز بزرگ

جنس مناسب دامن

پیش از این درباره‌ی انواع جنس پارچه و تاثیر آن بر اندام گفتیم در صورتی که قصد دارید دامن را فقط برای مجالس و مهمانی‌های خاص استفاده کنید مسلماً از جنس‌های محکم‌تر و دارای آهار بیشتر استفاده می‌کنید. اما درصورتی‌که قصد دارید دامن سایز بزرگ را برای استفاده‌ی روزانه انتخاب کنید بهتر است از دامن‌هایی استفاده کنید که در پارچه‌ی آن‌ها از نخ استفاده شده و الیاف پلاستیکی ندارد. همچنین دامن خانم‌های سایز بزرگ باید سبک باشد و از جنس پارچه‌ی ضخیم نباشد زیرا خانم‌های پلاس سایز بیشتر عرق می‌کنند و بیشتر دچار حساسیت، خارش می‌شوند و از طرفی اندام را چاق‌تر نشان می‌دهد.

خرید لباس پلاس سایز

نحوه‌ی بسته شدن مناسب دامن

دامن‌ها به شکل‌های گوناگون بسته می‌شوند. اکثر دامن‌های خانگی که برای استفاده‌ی روزمره هستند به صورت کشدوزی است و دکمه ندارد. مدل جدیدی از دامن‌ها نیز به صورت ترکیب کشدوزی و بنددار است و می‌توان بند آن را با توجه به سایز کمر تنظیم کرد. دامن‌های مجلسی عموماً با زیپ و دکمه بسته می‌شود. بهتر است خانم‌های سایز بزرگ از دامن‌های کشدوزی شده استفاده کنند. در صورتی که مایل به استفاده از دامن‌های زیپ خور برای مهمانی‌ها و مجالس هستید بهتر است به این نکته توجه کنید که اکثراً دامن‌های زیپ‌دار و دکمه‌دار یک تا دو سایز بزرگ‌تر از دامن‌های کشی باید انتخاب شود.

خرید دامن سایزبزرگ

رنگ مناسب دامن

در انتخاب رنگ مناسب لباس برای افراد چاق گفتیم که بهتر است به هارمونی رنگ‌ها دقت کنید. بهتر است اگر پایین تنه‌ی بزرگ‌تری دارید از رنگ‌های تیره و در صورتی که بالاتنه‌ی بزرگی دارید از رنگ‌های روشن در دامن استفاده کنید تا تناسب اندام شما حفظ شود.

خرید دامن سایز بزرگ

با توجه به همه‌ی آنچه گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از دامن به هیچ وجه برای خانم‌های چاق و سایز بزرگ ممنوعیتی ندارد فقط باید با توجه به شکل اندام خود، دامن مناسبشان را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید