مقاله ها

انواع مدل شلوار

انواع مدل شلوار

انواع مدل شلوار

شلوارهای زنانه مدل‌های گوناگونی دارند و با توجه به شکل ایستادن، مدل کمر و … از متمایز هستند. برای انتخاب مدل مناسب شلوار برای اندام خود به‌گونه‌ای که شکل اندام و ظاهر شما آراسته‌تر باشد باید انواع مدل شلوار و طرز استفاده از آنها در استایل‌های مختلف را بیاموزید. پیش از آن باید بدانید که شلوارها را بر اساس سایز مناسب شما، مدل مناسب برای شکل اندام شما و رنگ مناسب با جثه‌ی شما انتخاب کنید به ویژه در استایل مناسب خانم‌های سایز بزرگ این نکته اهمیت بیشتری دارد.

شلوار راسته (dress pants)

شلوار راسته، متداول‌ترین مدل شلواری است که برای استفاده‌ی روزمره استفاده می‌شود و همچنین برای محل کار استفاده می‌شود. این مدل شلوار در شرایط رسمی و نیمه‌رسمی پوشیده می‌شود. در واقع این مدل شلوار از خط کمر تا مچ پا به یک اندازه پهنا دارد و گشاد است.

این نوع شلوار را با کت و یا حتی بدون کت با یک بافت یا شومیز می‌توانید بپوشید. بسته شدن این شلوار با زیپ یا دکمه است. پیش از این گفتیم که چه لباس‌هایی را باهم ست کنیم. اگر پایین تنه‌ی بزرگی دارید شلوار را به رنگ تیره انتخاب کنید.

انواع مدل شلوار

شلوار هندی با حرم (harem)

این مدل شلوار عموماً در قسمت کمر و مچ پا جمع می‌شود و برای جمع‌کردن پارچه در این دو قسمت، از بندهای کشی یا کمربند با نخ کشی استفاده می‌شود. با توجه به آنچه گفتیم که برای تابستان چه لباسی بپوشیم، این شلوار برای تابستان مناسب‌تر است.

انواع مدل شلوار

شلوار چسبان (leggings)

این مدل شلوار کاملاً چسبان است و معمولاً از پارچه‌های کشی برای دوخت آن استفاده می‌شوند. این نوع شلوار در دو مدل ترگینگ و جگینگ دوخته می‌شود. ترگینگ شلوار چسبانی است که شبیه شلوارهای معمولی است که در طول روز در منزل یا اوقات راحتی می‌پوشید. جگینگ شلوار چسبانی است که مانند شلوار جین با جیب‌های کوچک و همان دوخت خاص مربوط به شلوارهای جین مدل داده شده است.

انواع مدل شلوار

شلوار دم پا گشاد (bell buttom)

این نوع شلوار در قسمت باسن و ران کاملاً فیت است و از زانو به پایین گشادتر می‌شود.شلوار دم پا گشاد هم یک نوع شلوار راسته است که بدون کت پوشیده می‌شود.

شلوار دم پا گشاد

بهترین ایده این است که درصورتی که اندام تپل‌تری دارید، اگر پایین‌تنه‌ی کوچکی دارید شلوار گشاد بپوشید و در صورتی که بالاتنه‌ی کوچکی دارید از شلوار راسته یا لگ استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید