مقاله ها

پارچه مخمل مناسب چه اندامی است؟

پارچه مخمل مناسب چه اندامی است

پارچه مخمل مناسب چه اندامی است؟

شاید عمده‌ی افراد تصور می‌کنند که پارچه‌های مخمل فقط برای لباس‌های خاص و لاکچری استفاده می‌شود اما باید بدانیم پارچه‌های مخمل طیف گسترده‌ای از لباس‌ها و همچنین اکسسوری‌های منازل را تشکیل می‌دهند. این پارچه در گذشته و در اوایل دوره ساختش به دلیل خلاقیت در طراحی، قیمت زیادی داشت و فقط افراد سرشناس قدرت خرید و استفاده از آن را داشتند. امروزه این پارچه به طور وسیع استفاده می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید که بدانید پارچه‌ی مخمل مناسب چه اندامی است و آیا لباس با پارچه‌ی مخمل برای افراد چاق مناسب است یا خیر نکات زیر را بخوانید:

انواع پارچه‌ی مخمل:

مخمل ساده

این نوع مخمل دارای سطحی نرم و صاف است و طرح و شکل خاصی در پارچه وجود ندارد. این نوع مخمل را بیشتر در لباس‌های شب و محفلی استفاده می‌کنند.

مخمل کوبیده

پرزهای مخمل در این نوع پارچه‌ی مخمل بیشتر از بقیه‌ی انواع پارچه‌ی مخمل است. این نوع پارچه برای افرادی که مایل هستند اندامشان درشت‌تر دیده شود استفاده می‌شود. برای مثال اگر قسمتی از اندام شما کوچک است و قصد دارید تناسب اندام شما برقرار شود این نوع پارچه برای استفاده‌ی اختصاصی در آن اندام مورد خوبی است. این نوع مخمل در دو نوع یک رو کوبیده و دورو کوبیده در بازار موجود است.

پارچه مخمل

مخمل براق

همه‌ی پارچه‌های مخمل براق هستند اما، در نوع خاصی از مخمل درخشش پارچه بیشتر است که این مورد به دلیل استفاده از الیاف پلی‌استر و ابریشم در بافت این پارچه است.

پارچه مخمل

مخمل صاف

این نوع مخمل به نسبت سایر انواع پارچه‌ی مخمل درخشش کم‌تری دارد که به دلیل استفاده از کتان در بافت این پارچه است. به همین دلیل است که این نوع مخمل وزن بالایی دارد و حالت کشسانی ندارد. این نوع مخمل در لباس‌های پاییزه استفاده می‌شود.

پارچه مخمل مناسب چه اندامی است

مخمل کشی

این نوع پارچه‌ی مخمل به دلیل استفاده از لاکرا در بافت پارچه حالت کشسانی بیشتری دارد و انعطاف‌پذیری و دوام بالایی دارد. این نوع مخمل را می‌توان در انواع لباس‌های روزانه و مجلسی به کار برد.

مخمل برجسته و طرح‌دار

این نوع پارچه به دلیل وجود نقش، طرح و حتی حروف برجسته، به مخمل برجسته معروف است. این طرح‌ها توسط یک الگو و تحت فشار روی پارچه حک می‌شود. همانطور که در چگونه لاغرتر دیده شویم گفتیم، درصورت استفاده از پارچه‌های طرح‌دار بهتر است از طرح‌های ریز و متصل برای لاغرتر دیده شدن اندام استفاده کنید.

پارچه مخمل مناسب چه اندامی است

مخمل کبریتی

این نوع مخمل با قرار گیری نخ‌های مخمل کنار هم ایجاد می‌شود و نقش برجسته‌ی راه‌راه دارد. از این نوع مخمل در دوخت لباس‌های پاییزه به ویژه شلوار، مانتو و… استفاده می‌شود. در تاثیر پارچه بر زیبایی اندام گفتیم که طرح‌های عمودی شما را لاغرتر نشان می‌دهد.

پارچه مخمل مناسب چه اندامی است

مخمل سوئیت

این نوع مخمل بسیار نرم و لطیف است. علاوه بر لباس‌های پاییزه در لباس‌های زمستانی مثل پالتو و… نیز با استفاده از یک آستر استفاده می‌شود. مزون لباس سایز بزرگ تپل تیپ پالتوهای مخمل سوئیت را به بازار عرضه کرده است.

پارچه مخمل مناسب چه اندامی است؟

پارچه مخمل از پارچه‌های خاصی است که به دلیل داشتن هر دو ویژگی جذب و دفع نور، اندام را بزرگ‌تر از اندازه ی واقعی نشان نمی‌دهد. به همین دلیل لباس با پارچه‌ی مخمل برای افراد چاق هم مناسب است.

پارچه مخمل در لباس مجلسی

پارچه‌های مخمل در لباس‌های لوکس به وفور استفاده می‌شود. این نوع پارچه هم برای روز و هم برای شب مناسب است به همین دلیل داشتن یک لباس محفلی مخمل بسیار ایده‌ی خوبی است.

پارچه مخمل مناسب چه اندامی است

پارچه مخمل در استفاده‌ی روزانه

از پارچه‌ی مخمل در لباس روزانه نیز می‌توان کمک گرفت. البته این پارچه برای تابستان توصیه نمی‌شود اما در فصول دیگر انتخاب خوبی است.

پارچه مخمل مناسب چه اندامی است

با استفاده از لباس‌های مخمل علاوه بر جذابیت، اندام خود را متناسب‌تر نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید