مقاله ها

انتخاب شومیز مناسب خانم‌های سایز بزرگ

انتخاب شومیز مناسب خانم‌های سایز بزرگ

انتخاب شومیز مناسب خانم‌های سایز بزرگ

شومیز یکی از پر طرف‌دارترین لباس‌های زنانه است که در سال‌های اخیر با تنوع چشمگیر مدل، طرح و جنس آن محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در واقع شومیزها لباس‌هایی هستند که بلندی آن عموماً تا روی باسن است. این مدل لباس از پارچه‌های خنک، سبک و لَخت که ریزش زیادی دارند دوخته می‌شوند. برای خانم‌های سایز بزرگ انتخاب‌های زیادی وجود دارد که قصد داریم در این نوشته نکات مهم در انتخاب شومیز را بررسی کنیم.

فرم اندام

در لاغری سریع شکم و پهلو بدون رژیم و ورزش گفتیم که همه لباس‌ها اعم از شومیز باید متناسب با فرم اندام شما باشد. پیش از خرید لباس باید شکل اندام خود را بشناسید. برای مثال فردی با فرم اندام V شکل نباید لباسی بپوشد که در سرشانه مدل داده شده است. خانم‌هایی که سینه و بالاتنه‌ی بزرگ دارند از پوشیدن لباس‌هایی که زیر سینه کشدوزی دارد یا روی سینه گل و نقش‌برجسته کار شده است اجتناب کنند. این افراد می‌توانند در صورتی که کمر متناسب‌تری دارند لباس‌هایی انتخاب کنند که توجه را به کمر معطوف می‌کند، مثل شومیزهایی که در قسمت کمر، چین و مدل دارد.

اگر باسن بزرگ و بالاتنه‌ی کوچک دارید از مدل شومیزهایی استفاده کنید که پشت لباس بلندتر از جلوی آن است. در صورتی که قد کوتاهی دارید شومیزهایی که در پهلوها بلندتر هستند به همراه شلوار راستا استفاده کنید.

انتخاب شومیز مناسب خانم‌های سایز بزرگ از دیدگاه تپل تیپ

رنگ و طرح مناسب

تاثیر رنگ لباس بر سایز افراد نکته غیرقابل انکاری است. برای انتخاب شومیز مناسب به رنگ آن و لباس‌هایی که همراه آن قصد پوشیدن دارید توجه کنید. در صورتی که می‌خواهید لاغرتر دیده شوید رنگ‌های تیره‌تر مثل زرشکی، سورمه‌ای، مشکی، یشمی و… مناسب هستند. در صورتی که بالاتنه‌ی کوچک‌تری نسبت به پایین تنه دارید می‌توانید از رنگ‌های روشن به همراه شلوار رنگ تیره استفاده کنید. طرح‌های عمودی در پارچه می‌تواند اندام شما را لاغرتر و متناسب‌تر نشان دهد.

انتخاب شومیز مناسب خانم‌های سایز بزرگ از دیدگاه تپل تیپ

جنس پارچه

پیش از این انواع جنس پارچه را بررسی کردیم. شومیزها عموماً از پارچه‌های لَخت و ریزش دار دوخته می‌شوند. از این دسته پارچه‌ها می‌توان به حریر و ساتن اشاره کرد. لباس‌های ساتن و مشابه آن به دلیل وجود الیاف پلاستیکی باعث تعریق زیاد و حساسیت می‌شود و برای استفاده‌ی طولانی مدت خانم‌ها به ویژه خانم‌های سایز بزرگ مناسب نیست.

جنس پارچه مناسب خانم‌های سایز بزرگ از دیدگاه تپل تیپ

الگوی دوخت

با توجه به این که خانم‌های سایز بزرگ در قسمت حلقه آستین، کارور و کمر تپل‌تر هستند نیاز است که این قسمت‌ها در الگوی دوخت شومیز با دقت بیشتری طراحی و برش داده شود. به این ترتیب علاوه بر آزادی در این قسمت‌ها لباس به بدن نمی‌چسبد و قسمت‌های چاق بدن کمتر دیده می‌شود.

الگوی دوخت لباس‌های تپل تیپ

شومیزتان را مدل دهید!

شومیز می‌تواند در ساده‌ترین رنگ، طرح و مدل دوخته شود اما خود شما با مدل دادن به آن، جذابیت آن را افزایش دهید. برای مثال با تا زدن آستین، گره زدن پایین لباس و گذاشتن جلوی شومیز در شلوار که به اصطلاح به آن تو زدن فرانسوی می‌گویند، می‌تواند جذابیت لباس شما را دو چندان کند.

انتخاب شومیز مناسب خانم‌های سایز بزرگ از دیدگاه تپل تیپ

شومیز یکی از محبوب‌ترین لباس‌های زنانه است که با کمی خلاقیت و دقت می‌تواند جذاب‌ترین استایل شما را به وجود بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید