مقاله ها

خرید لباس بارداری

خرید لباس بارداری

خرید لباس بارداری

بدن خانم‌ها در دوران بارداری تغییرات بسیار زیادی دارد گاهی یک اندام خاص چاق‌تر می‌شود و گاهی همه‌ی بدن اصطلاحاً پف می‌کند. ممکن است در این دوران شما از یک خانم با سایز بدن لاغر تبدیل به یک خانم پلاس سایز شوید. خرید لباس بارداری تجربه‌ای شیرین و غیرقابل‌ وصف است که اگر نکات لازم برای خرید لباس بارداری را بدانیم می‌توانیم این لذت و حس خوب را در زمان پوشیدن لباس نیز حس کنیم. بسیاری از خانم‌ها در این دوران از اینکه تپل تر دیده می‌شوند رنجیده خاطر هستند. قرار است اصول خرید لباس بارداری و زمانی که اندام سایز بزرگ پیدا می‌کند را بیاموزیم:

اصل اول: مناسب استایل و وضعیت بدن خود لباس بخرید.

شما منتظر اتفاق بزرگی هستید. مهم‌ترین نکته، حس راحتی و آرامش شما در لباس است. قرار نیست چون می‌خواهید خوش‌تیپ و خوش لباس باشید حتماً لباس‌های همیشگی‌تان را بپوشید. لباس‌های قبل از دوران بارداری مناسب دوره‌ی بارداری نیست زیرا اکثراً تنگ و چسبان هستند و حس راحتی را از شما می‌گیرند. از طرفی قرار نیست چون باردار هستید و سایز بزرگی پیدا کرده‌اید بد لباس و بد تیپ به نظر برسید و جذابیت همیشگی را نداشته باشید. پس بهترین کار این است که لباس‌های مخصوص بارداری متناسب با زمان بارداری خودتان خریداری کنید. لباس‌هایی که در نقاط مخصوص و لازم گشاد و در نقاط خاص تنگ است و علاوه بر راحتی شما را تبدیل به مادری خوش استایل می‌کند.

خرید لباس بارداری

اصل دوم: جو گیر نشوید!

از روز اول بارداری شکم شما چاق و بیرون ‌زده نیست پس قرار نیست از روزهای اول لباس‌های گشاد و چین‌دار و… بپوشید. در سه‌ماهه‌ی اول بارداری بدن شما تغییر چندانی نمی‌کند پس می‌توانید از استایل سابق خود استفاده کنید البته باید لباس‌های خیلی تنگ را فاکتور بگیرید.

خرید لباس بارداری

اصل سوم: سه‌ماهه‌ی دوم بارداری چالش ‌برانگیز است لطفاً استرس نگیرید!

اگر برای اولین‌ بار مادر شده‌اید باید بدانید سه‌ماهه‌ی دوم بارداری بدن شروع به تغییر می‌کند و باید پوشیدن لباس‌های مخصوص بارداری را استایل همیشگی خود بدانید. در این دوره شما هر روز سایز عوض می‌کنید پس نیازی نیست لباس‌های گران قیمتی بخرید که ممکن است ماه بعد نتوانید استفاده کنید. در این دوره پیشنهاد می‌کنیم لباس‌هایی که پارچه‌های نرم و لطیف دارند و بیش‌تر از جنس نخ هستند استفاده کنید. پیش از این در پارچه مناسب برای افراد چاق گفتیم که بهترین نوع پارچه، جنس نخ و پنبه است. ترجیحاً از لباس‌هایی استفاده کنید که در پشت لباس بند بسته می‌شود این مدل لباس‌ها را می‌توانید هم‌زمان با تغییر سایز بدنتان گشادتر کنید.

چالش انتخاب لباس در دوره‌ی بارداری

اصل چهارم: سه ماه‌ آخر مخصوص استایل بلوز و شلوار است.

برای سه ماه آخر دست شما در انتخاب لباس بازتر است زیرا بدن تقریباً به فرم ثابتی رسیده است می‌توانید از شلوار به همراه تونیک‌های بلند استفاده کنید. حتی می‌توانید از تونیک‌های مد روز هم استفاده کنید ولی باید دقت کنید که چند سایز بزرگ‌تر از قبل از دوران بارداری خرید کنید. نکته‌ی مهم در این استایل خرید شلوار مناسب است. شلواری که علاوه بر شیک بودن حس تنگ بودن به شما ندهد و بتوانید پاهایتان را آزادانه در آن حرکت دهید، در قسمت کمر تنگ نباشد و شکم را هم اذیت نکند.

استایل بلوز و شلوار در بارداری

اصل پنجم: نوزاد در شکم شما درگیر استایل و مد نیست!

پس نباید لباس‌هایی بپوشید که در ناحیه‌ی شکم تنگ باشند بلکه باید استایلی را انتخاب کنید که در آن لباس‌ها در ناحیه‌ی شکم انعطاف‌پذیر باشند. فرقی هم نمی‌کند این لباس پیراهن باشد یا شلوار! اگر قرار است برای بالاتنه لباسی انتخاب کنید از بلوز و پیراهن‌هایی استفاده کنید که در ناحیه‌ی شکم آزاد و قابل انعطاف باشد. لباس‌های مخصوص یوگا به دلیل حس راحتی که در این ورزش نیاز است این ویژگی را دارند. در انتخاب شلوار هم اگر جین دوست دارید حتماً جین‌های مخصوص دوران بارداری را بپوشید و اگر شلوار کمر کشی انتخاب می‌کنید دقت کنید کش شلوار زیاد تنگ نباشد. لگ (لگینگ) هم انتخاب خوبی برای پوشش پایین‌تنه است. شلوارهای لگ عموماً کشی هستند و متناسب با اندام شما کش می‌آیند.

راحتی در لباس اصل اول در دوره‌ی بارداری

اصل ششم: دامن‌های بلند و مدل لباس‌های ماکسی برای مجالس انتخاب خوبی هستند.

خرید لباس بارداری به سهم خود کاری دشوار است اما می‌دانیم که دشوارترین انتخاب لباس در دوره‌ی بارداری مربوط به لباس مجلسی است. پیش از این درباره‌ی لباس مجلسی برای افراد چاق صحبت کردیم. شما در دوران بارداری تپل‌تر شده‌اید و سایز بزرگ‌تر! آن هم نه تپل شدن معمولی بلکه بزرگ شدن غیرعادی شکم، پس پوشیدن دامن کوتاه و تنگ شما را چاق‌تر نشان می‌دهد و از طرفی باعث حس خفگی و کلافگی شما می‌شود. بهترین استایل مهمانی‌ها برای شما پوشیدن دامن‌های بلند و لباس‌های ماکسی است.

لباس مجلسی در دوره‌ی بارداری

اصل هفتم: اگر شاغل هستید برای کار استایل های راحت و تیره‌رنگ را انتخاب کنید.

برای اینکه در محل کار حس راحتی و آزادی در لباس باشد بهترین استایل استفاده از مانتوهای بلند تا زیر زانو و شلوارهای نخی دم پا گشاد است که هر دو از جنس نخ و تیره ‌رنگ باشند.

پوشش مناسب خانم باردار در محل کار

اصل هشتم: لباس زیر به اندازه‌ی پوشش رویی شما مهم است

شما در دوران بارداری ممکن است گاهی احساس گرمای شدید داشته باشید، گاهی تب کنید، عرق شدید داشته باشید یا حتی اصطلاحا عرق‌سوز شوید یا حساسیت پیدا کنید. اگر لباس زیر شما تنگ باشد یا از جنس پلاستیک باشد این مسائل تشدید می‌شود و حتی ممکن است دچار عفونت شوید. پس با توجه به آن چه در پارچه مناسب افراد چاق گفتیم جنس پارچه نخی و پنبه‌ای بهترین نوع پارچه است. انتخاب لباس زیر مناسب و نخی که زیاد تنگ نباشد و عرق بدن را تشدید نکند نیز مثل خرید لباس بارداری بسیار مهم است.

لباس زیر

پس خانم‌های باردار بدانند بارداری مسئله‌ای نیست که باعث شود شما بد تیپ یا زشت به نظر برسید فقط باید اصول انتخاب لباس در دوران بارداری را یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید