مقاله ها

چند دلیل برای خرید لباس دوخته شده با پارچه شانتون

پارچه شانتون

اغلب پارچه هایی که لباس با آن ها تهیه می شوند تاثیر به سزایی در زیبایی و همچنین کارایی لباس دارند. همانطور که در انواع جنس پارچه و اهمیت آن بر لاغری اندام گفتیم لباس ها بسته به کاربردی که دارند از پارچه های با جنس‌های مختلفی تهیه می شوند. در این مقاله تپل تیپ به معرفی یکی از انواع پارچه های پرمصرف می پردازد. پارچه های شانتون خصوصیت های کاربردی زیادی دارند. از این نوع پارچه بیش‌تر برای دوخت کت، دامن، شلوار و مانتو استفاده می شود.

 در زیر به ۵ خصوصیت پارچه شانتون و دلیل انتخاب این نوع پارچه برای دوخت لباس می پردازیم.

پارچه شانتون

سبک و راحت بودن

 اغلب افراد چاق دوست دارند ، لباسی که می پوشند سبک و راحت باشد. در این نوع پارچه ها بدلیل بافت درشت پارچه نسبت به انواع دیگر ، لباس سبک تر و راحت تر است.

قابلیت شستشوی زیاد بدون آبرفت و رنگ رفتگی

لباس هایی که استفاده روزمره دارند نیاز به شستشوی زیادی دارند. استفاده از پارچه ی شانتون بدلیل قابلیت شستشوی بالا برای اینگونه پوشاک مناسب است. ولی از طرفی شستشوی زیاد نگرانی در مورد رنگ رفتگی و یا آبرفت لباس را هم بیشتر می کند. خبر خوب این است که لباس دوخته شده با این پارچه حتی با شستشوی زیاد هیچگونه آبرفت یا رنگ رفتگی ندارد.

شستشوی زیاد، اتوکردن کم

یکی از وقت گیر ترین کارها، اتو کردن لباس ها، به خصوص لباس هایی که مصرف روزانه دارند است. یکی از بارزترین خصوصیات این پارچه، شستشوی زیاد بدون نیاز به اتو است. دلیل این موضوع بافت درشت و غیر متراکم پارچه شانتون است.

مناسب برای تمام فصول

بافت پارچه شانتون باعث می شود لباس های دوخته شده با این نوع پارچه هم مناسب فصول گرم و هم مناسب برای فصول سرد باشد.

بافت لطیف و ضد حساسیت

 پیش از این در خرید لباس سایز بزرگ گفتیم که افراد چاق اغلب عرق زیادی می کنند. پارچه شانتون بدلیل استفاده از الیاف پنبه ای و عبور حرارت بدن باعث خنک شدن بدن در فصول گرم و همینطور جلوگیری از بوی عرق می کند. همینطور به علت مواد به کار برده شد در بافت پارچه خاصیت ضد حساسیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید