مقاله ها

مانتو مناسب افراد چاق

مانتو مناسب افراد چاق

مانتو مناسب افراد چاق

اگر شما هم مجلات مد و فشن را بررسی کرده باشید مدل‌های بی‌نقص و جذابی را می‌بینید که اگر اصطلاحاً گونی هم بپوشند جذاب‌اند. این مدل‌ها عموماً سایز کوچک یا نهایتاً سایز نرمال هستند و نشانی از مدل‌های سایز بالا یا اصطلاحاً پلاس سایز دیده نمی‌شود. این در حالی است که در واقعیت افراد بی‌نقص از نظر اندام طیف کوچکی از جامعه را تشکیل می‌دهند. تولید کنندگان لباس، فروشندگان لباس و عمده‌ی فعالان عرصه‌ی مد توجه خود را روی تولید لباس برای افراد با سایز نرمال و کوچک متمرکز کرده‌اند که این مسئله از جنبه‌های متعدد قابل بررسی است اما برخلاف آنچه در مجلات مد و فشن می‌بینید مجله‌ی تپل تیپ تمام تمرکز خود را بر روی ارائه‌ی مطالب مفید شیک‌پوشی برای افراد تپل قرار داده است. همراه مزون لباس سایز بزرگ  این بار ترفندهای انتخاب مانتو مناسب افراد چاق را آموزش ببینید:

شناخت فرم چاقی

با توجه ‌به این ‌که افراد با داشتن هر اندام چاقی در گروه افراد چاق قرار می‌گیرند اما توجه به ناحیه‌ای که تجمع چربی در آن بیشتر است در انتخاب مانتو مناسب افراد چاق بسیار مهم است. با توجه به آن چه درباره‌ی شکل اندام در موضوع لاغری سریع شکم بدون رژیم و ورزش گفتیم، افرادی که فرم بدن آن‌ها سیبی شکل است بهتر است از مانتوهای راسته و یا آزاد استفاده کنند. در مقابل افرادی که شکل بدن آن‌ها مثلثی معکوس است بهتر است از مانتوهایی که در قسمت کمر تنگ می‌شوند استفاده کنند.

رنگ‌های تیره، رمز موفقیت

رنگ لباس مناسب برای افراد چاق، رنگ تیره است. رنگ‌های تیره عموماً اندام را کوچک‌تر از حالت عادی نشان می‌دهند. رنگ‌های مشکی، زرشکی، سورمه‌ای، یشمی و… انتخاب خوبی برای افراد چاق محسوب می‌شوند. البته این بدین معنی نیست که استفاده از رنگ‌های روشن برای خانم‌های چاق ممنوع است. در ادامه روش استفاده از رنگ‌های روشن برای خانم‌های تپل را نیز بررسی می‌کنیم.

مانتو مناسب افراد چاق

راه‌راه عمودی، انتخاب همیشگی

این تکنیک را بزرگ‌ترین برندهای تولید لباس برای افراد پلاس سایز به کار می‌برند. راه‌راه عمودی در لباس، اندام شما را در محور عمودی کشیده‌تر نشان می‌دهد و باعث می‌شود اندام چاق‌تر شما کم‌تر جلب‌توجه کند.

درصورتی‌که مایل به پوشیدن رنگ‌های شاد و روشن هستید از پارچه‌های با طرح‌های عمودی استفاده کنید. این طرح لباس بیشتر در مانتو مجلسی برای خانم‌های چاق استفاده می‌شود. نکات بیش‌تر در مورد این موضوع را در تاثیر طرح پارچه بر زیبایی اندام بخوانید.

مانتو مناسب افراد چاق

مانتوهای کمربند دار

از گزینه‌های خوب مانتو مناسب افراد چاق به ویژه مانتو مجلسی برای خانم‌های چاق مانتوهای کمربند دار هستند. این مانتوها در قسمت کمر تنگ می‌شوند و فرم اندام را بهتر نشان می‌دهند. افرادی که باسن کوچک دارند، این سبک از مانتو انتخابی عالی برایشان است، به‌ویژه اگر کمربند لباس پهن باشد باعث می‌شود پهلوها و چاقی ناحیه‌ی شکم کمتر جلب‌توجه کند. اگر لباس شما رنگ روشن است بهتر است کمربند لباس رنگ تیره باشد.

مانتو کمربند دار

پانچو

برخلاف این‌که تصور می‌شود پانچوها و مدل مانتوهای خفاشی افراد را چاق‌تر نشان می‌دهند، استفاده از پانچو انتخاب خوبی برای افراد چاق محسوب می‌شود. البته این مدل‌ها برای افراد پلاس سایزی که بالاتنه‌ی پهن و بازوهای پهن دارند توصیه می‌شود.

پانچو

مانتوهای دکمه‌دار

پیداکردن مانتوهای دکمه‌دار این روزها کار آسانی نیست اما توصیه می‌کنیم خانم‌های پلاس سایز حتماً چند مانتوی جلوبسته‌ی دکمه‌دار داشته باشند. مانتوهای جلوبسته‌ی دکمه‌دار هیکل را جمع‌وجورتر و منظم‌تر نشان می‌دهد. البته این مدل در مانتو مجلسی برای خانم‌های چاق کم‌تر استفاده می‌شود و بیشتر جنبه‌ی روزمره دارد.

مانتو دکمه دار برای افراد چاق

از نکات گفته شده می‌توانید برای خوش استایل‌تر و لاغرتر دیده شدن اندام استفاده کنید. این سبک از مانتو را می‌توان به عنوان مانتو مجلسی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید