مقاله ها

لباس تابستانی مناسب خانم‌های سایز بزرگ

لباس تابستانی مناسب خانم‌های سایز بزرگ

لباس تابستانی مناسب خانم‌های سایز بزرگ

انتخاب لباس تابستانی همیشه از مهم‌ترین انتخاب‌های لباس برای خانم‌ها است. خنک بودن و در عین حال کیفیت مناسب پارچه و همچنین مدل زیبا از مهم‌ترین ملاک‌های خرید لباس‌های تابستانی است. انتخاب لباس تابستانی برای خانم‌های سایز بزرگ و چاق همیشه دشوارتر است زیرا خانم‌های سایز بزرگ و تپل بیشتر از خانم‌های سایز معمولی تعرق دارند و لباس‌ها اکثراً برایشان تنگ و اذیت کننده است.

برای انتخاب لباس سایز بزرگ خانم‌های تپل و سایز بزرگ به نکات زیر باید توجه داشته باشید:

مانتوها

در انتخاب مانتوها دقت کنید! پیش از این مدل‌های مانتو را در مانتو مناسب افراد چاق بررسی کردیم.سعی کنید از مدل‌هایی استفاده کنید که از زیر سینه کمی گشاد می‌شوند، این مدل مانتوها چاقی شکم و پهلوها را کمتر نشان می‌دهد. مانتوهای کلوش از این نوع هستند. علاوه بر این مدل آستین کیمونو آزادی بیشتری به دست‌ها می‌دهد و در این مدل مانتوها شما احساس بهتری دارید. برای مدل خاص دوخت مانتو هم بهتر است از مدل‌هایی استفاده کنید که کمربند و یا پیلی دارند.

لباس تابستانی مناسب خانم‌های سایز بزرگ

شلوار

در انتخاب شلوار سایز بزرگ بهتر است به مدل‌های کلوش که تا روی کفش هستند توجه بیشتری داشته باشید. این مدل، اندام را کشیده‌تر و قد را بلندتر نشان می‌دهد. اما در صورتی که قصد استفاده از شلوار راسته یا لگ دارید در صورتی که کوتاه قد هستید از تونیک‌هایی که تا روی باسن هستند استفاده کنید و در صورتی که قد بلندتری دارید می‌توانید از مدل‌های دیگر تونیک نیز استفاده کنید.

لباس تابستانی مناسب خانم‌های سایز بزرگ

لباس راحتی و روزمره

لباس‌های راحتی جزو آن دسته از لباس‌ها است که بیشترین استفاده را در طول روز دارند. شما زمان زیادی را با این لباس‌ها می‌گذرانید. پیش از این در لباس راحتی زنانه گفتیم که بهتر است برای خرید لباس راحتی سایز بزرگ بیشتر از همه به جنس آن توجه ویژه داشته باشید، لباس‌های ضخیم، بافت‌های خشن و لباس‌هایی که پارچه یا نخ آن‌ها حساسیت‌زا هستند نباید استفاده شوند. لباس‌هایی که پارچه‌های پلاستیکی دارند به شدت تعرق دارد و حساسیت را زیاد می‌کنند.

لباس تابستانی مناسب خانم‌های سایز بزرگ

یقه

یقه لباس جزو مهم‌ترین نکات در زیبا نشان دادن اندام به‌ویژه بالاتنه است. باتوجه به انواع مدل یقه بهتر است از یقه‌های بازتر مثل یقه خشتی، یقه قایقی و یقه هفت بیشتر استفاده کنید. یقه‌های ایستاده، دیپلمات و گرد گردن و سینه‌ها را تپل‌تر نشان می‌دهند.

لباس تابستانی مناسب خانم‌های سایز بزرگ

جنس لباس

لباس‌های تابستانی باید خنک نرم و راحت باشند. بهترین انتخاب برای تابستان، لباس‌هایی با پارچه‌های نخی است. ممکن است پارچه‌های نخی کمی چروک شوند ولی بسیار خنک و راحت هستند. پارچه‌هایی مثل ویسکوز و تریکو نیز می‌تواند انتخاب بعدی شما باشد. این پارچه‌ها به نسبت پارچه‌های نخی کشی‌تر هستند. پارچه‌های حریر نیز خنک هستند و به دلیل ریزش زیاد شما را لاغرتر نشان می‌دهند.

جنس مناسب لباس برای تابستان

رنگ و طرح

پیش‌ازاین گفتیم بهتر است از رنگ‌های مات بیشتر استفاده کنید. رنگ‌های براق شما را چاق‌تر نشان می‌دهد و علاوه بر آن باعث تعریق و گرمای بیشتر بدن می‌شود. برای خانم‌های چاق رنگ‌های تیره همیشه انتخاب بهتری است اما در گرمای تابستان بهتر است کمی از نگرانی خود بابت چاق دیده‌شدن کم کنیم و از رنگ‌های روشن‌تر نیز استفاده کنیم. برای این کار از ترکیب رنگ های تیره و روشنی که هارمونی دارند در استایل خود استفاده کنید.

رنگ و طرح مناسب لباس تابستانی

حس راحتی و آرامش شما اولیت دارد. برای شیک بودن لازم نیست از حس راحتی خود در لباس بکاهید. کافی است نکات شیک پوشی را مد نظر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید