مقاله ها

شنل، رویه و پانچو برای خانم‌های چاق

شنل، رویه و پانچو برای خانم‌های چاق

شنل، رویه و پانچو برای خانم‌های چاق

پوشش روزمره‌ی خانم‌ها این روزها تغییرات زیادی داشته است. پس از تولید مانتو و کت‌های بلند طراحان لباس خلاقیت بیش‌تری به کار بردند و اقدام به طراحی لباس‌هایی مثل پانچو (یا پانچ) ، شنل و رویه‌های شبیه شنل نمودند. با شروع فصل پاییز و زمستان این مدل لباس را به شکل بیش‌تری می‌توان دید، اما سؤالی که همیشه مطرح بوده است این است که آیا شنل و پانچو اندام را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و آیا خانم‌های چاق و تپل نباید از این لباس‌ها استفاده کنند؟

تفاوت شنل و پانچو

شنل، یک پارچه، با برش دایره‌ای کامل است که با ایجاد یک شکاف در شعاع پارچه، باعث به وجود آمدن شنل شده است. کامل بودن فرم شنل، باعث می‌شود طرح‌های خلاقانه زیادی برای این نوع لباس طراحی شود . پانچو در واقع از طرح شنل‌ها ایده گرفته شده است با این تفاوت که اکثراً جلو باز هستند و با ایجاد برش در کنار لباس محل قرارگیری دست‌ها مشخص شده‌اند.

شنل، رویه و پانچو برای خانم‌های چاق

دلایل استفاده از شنل و پانچو

ویژگی منحصر به فرد شنل‌ها و پانچوها این است که برآمدگی‌ها بدن به طور آشکار قابل دیدن نیست. از این رو خانم‌های پلاس سایز و تپل که با توجه به آنچه در خرید لباس سایز بزرگ گفتیم، اندام سیبی شکل دارند و در پهلوها، شکم و… اندام درشتی دارند و یا برآمدگی نامتناسب دارند می‌توانند از این نوع پوشش استفاده کنند. برای شناخت بیش‌تر این مدل لباس و بایدها و نبایدهای استفاده از آن و همچنین پیداکردن بهترین مدل پانچ برای افراد چاق مطالب زیر می‌تواند کمک زیادی در این مورد باشد.

شنل، رویه و پانچو برای خانم‌های چاق

استقبال جهانی از شنل و پانچ

اکثر برندهای مطرح دنیا، در کلکسیون پاییز و زمستان خود از این طرح‌ها استفاده کرده‌اند و به صدر لباس‌های پرفروش رسیده‌اند. از طرف دیگر، برندهای ارزان‌تر و مردمی‌تر هم از این مد پیروی کرده و طرح‌هایی زیبا با قیمت ارزان‌تر تولید کرده‌اند تا همه خانم‌ها از هر قشری بتوانند از مد پاییز و زمستان استفاده کنند. در واقع هماهنگی مد پانچو و کاپ و رویه با عرف کشورهای اسلامی، یکی از دلایل محبوبیت بی‌اندازه این طرح‌ها است و پوشش مناسبی برای همه بانوان شیک‌پوش به شمار می‌رود. همچنین مدل پانچ برای افراد چاق نیز مناسب است اما تحت شرایط خاصی که در ادامه می‌خوانیم.

پانچو برای خانم‌های چاق

نکات مهم در انتخاب پانچ، شنل و رویه

مهم‌ترین اصل در انتخاب شنل، رویه و پانچ، سادگی در طرح و رنگ است. به این معنا که این پوشش نیازی به پارچه‌های با طرح‌های جذاب و شلوغ یا رنگ‌های خاص ندارند. تنها چیزی که در این پوشش بسیار مهم است جنس پارچه و مدل آن است. پیش از این درباره‌ی  این‌ که چه نوع پارچه‌ای برای افراد چاق مناسب است، صحبت کردیم. مدل پانچ برای افراد چاق بهتر است شامل طرح‌های عمودی باشد.

شنل برای خانم‌های چاق

نکته بسیار مهم برای خانم‌های چاق و سایز بزرگ

خانم‌های تپل و سایز بزرگ باید بدانند انتخاب پانچ و رویه و شنل برایشان ظرافت و دقت بیش‌تری می‌طلبد. زیرا در صورتی که طرح پارچه بیش از اندازه شلوغ یا دارای طرح‌های افقی باشد و یا جنس پارچه بسیار خشک و آهاردار باشد شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. از طرفی خانم‌های تپل و سایز بزرگ که پایین تنه درشت‌تری نسبت به بالاتنه دارند در انتخاب مدل‌های شنل و رویه و پانچ آزادی بیش‌تری دارند.

شنل، رویه و پانچو برای خانم‌های چاق

رنگ و طرح مناسب

پیش از این درباره‌ی رنگ مناسب لباس برای افراد چاق صحبت کردیم. در صورتی که پوشیدن این لباس را برای فصول سرد انتخاب می‌کنید بهتر است از رنگ‌های گرم استفاده کنید. رنگ‌هایی مثل نارنجی، قهوه‌ای و… رنگ‌های سرد یا خنثی مثل توسی و آبی را می‌توانید در مدل پانچ و رویه‌های نازک در فصول گرم استفاده کنید.

شنل، رویه و پانچو

پس استفاده از پانچ، شنل و رویه برای خانم‌های تپل محدودیتی ندارد، فقط باید نکات گفته شده را در خرید خود رعایت کنیم.

1 دیدگاه در “شنل، رویه و پانچو برای خانم‌های چاق

  1. سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    مانتو، پانچو و رویه

دیدگاهتان را بنویسید