مقاله ها

از کجا لباس بخریم؟

از کجا لباس بخریم

از کجا لباس بخریم؟

پوشاک یکی از نیازهای اصلی و عمده‌ی افراد است. این روزها تعداد فروشگاه‌های لباس به خصوص فروشگاه لباس زنانه افزایش یافته است. از سویی دیگر در سال‌های اخیر فروشگاه لباس برای افراد چاق نیز به صورت تخصصی‌تر ایجاد شده است. با گسترش فناوری و تکنولوژی فروشگاه‌های آنلاین هم رشد خوبی داشته است و افراد با مشغله زیادی که دارند ترجیح می‌دهند خرید لباس خود را از خانه انجام دهند. اما به راستی از کجا لباس بخریم؟ فروشگاه‌های معتبر چه ویژگی‌هایی دارند؟ لباس کدام فروشگاه از لحاظ جنس و کیفیت مرغوبیت دارد؟ خرید آنلاین لباس قابل‌اعتماد است؟ فروشگاه لباس سایز بزرگ برای افراد چاق وجود دارد؟

قصد داریم نکاتی درباره‌ی این که از کجا لباس بخریم و ویژگی‌های فروشگاه معتبر چیست را برسی کنیم:

فروشنده اطلاعات کافی درباره لباس ارائه دهد.

فروشنده‌ی لباس چه به صورت فیزیکی فروشگاه داشته باشد و چه به صورت اینترنتی لباس بفروشد باید اطلاعات کافی درمورد لباس ارائه دهد. این اطلاعات شامل جنس پارچه، مدل دوخت، مدل آستین، قد لباس، رنگ لباس و کیفیت دوخت لباس می‌باشد. گاهی دو لباس ممکن است از لحاظ ظاهری شبیه هم باشند ولی قیمت متفاوتی داشته باشند. این ممکن است به دلیل تفاوت جنس پارچه و مرغوبیت پارچه‌ی لباس باشد. درباره‌ی پارچه‌ی مناسب افراد چاق پیش از این صحبت کردیم. لباس حتی در مدل دوخت هم باید دلیل منطقی داشته باشد. باید مطابق نیاز مشتری طراحی و دوخته شده باشد. پس از فروشگاه‌هایی لباس بخریم که علاوه بر تنوع و کیفیت، مدل دوخت درست و مناسب در لباس‌هایشان وجود دارد. مدل لباس مناسب برای افراد چاق را در چگونه لاغرتر دیده شویم بررسی کردیم. افراد چاق و سایز بزرگ بهتر است از فروشگاه لباس برای افراد چاق که به صورت تخصصی بر روی تولید لباس برای افراد چاق تمرکز دارند خرید کنند.

از کجا لباس بخریم

تنوع محصول بالا وجود داشته باشد.

فروشگاه‌ها باید تنوع محصول زیادی داشته باشند. باید محصولاتی که عرضه می‌کنند طیف پارچه، رنگ و مدل‌های مختلف و متنوعی داشته باشند. فروشگاه نباید مشتری را محدود به مدل و طرح خاص کند. بهتر است گاهی به فروشگاه‌هایی که سنت شکنی می‌کنند سر بزنید. فروشگاه‌هایی که برخلاف آنچه تا امروز در مد بوده، پارچه‌ها و مدل‌های مختلف را ترکیب می‌کنند و استایل جدیدی عرضه می‌کنند. سعی کنید دراین‌باره متعصبانه گارد نگیرید. کسانی که همیشه استایل شخصی و متفاوتی داشته‌اند همان‌طور که در تست سلیقه شناسی گفتیم، ریسک‌پذیری بالایی داشته‌اند.

از کجا لباس بخریم

ارزان نخرید، منصفانه بخرید!

یک ماه تلاش می‌کنیم عرق جبین می‌ریزیم و نهایتاً مقداری از درآمدمان را باید صرف خرید پوشاک کنیم، طبیعی است که به دنبال لباس ارزان قیمت بگردیم. اما دقت کنید همیشه لباس ارزان قیمت نشانه‌ی سود بیشتر برایمان نیست. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد لباس ارزان قیمتی می‌خرید اما حتی یک ماه هم دوام نمی‌آورد. هیچ ارزانی بدون دلیل نیست. بهتر است از فروشگاهی خرید کنید که قیمت منصفانه داشته باشد. منصفانه بودن قیمت به این معناست که بهترین کیفیت پارچه و دوخت و بهترین مدل لباس را عرضه کند و در کنار آن سود عادلانه‌ای دریافت کند. این مسئله برای خانم‌های چاق و سایز بزرگ بیش‌تر قابل لمس است. خانم‌های تپل بیشتر تجربه کرده‌اند که وقتی لباسی خرید می‌کنند جنس نامرغوب و دوخت بی‌کیفیت آن باعث خراب شدن استایل، چاق‌تر دیده شدن اندام و کاهش اعتماد به نفسشان می‌شود. این لباس‌ها اکثراً زود پاره می‌شوند و یا بدشکل روی بدن می‌نشینند. این در حالی است که می‌دانیم که الگوی لباس برای خانم‌های چاق متفاوت است و برای خانم‌های چاق و سایز بزرگ لباس‌ها به دلیل الگوی دوخت متفاوت و میزان پارچه‌ی بیش‌تر همیشه گران‌تر است. خانم‌های چاق و سایز بزرگ بهتر است از فروشگاه لباس برای افراد چاق که به صورت تخصصی تولید لباس برای افراد چاق را برعهده دارد، لباس موردنظر خود را خرید کنند.

از کجا لباس بخریم

در فروشگاهی که معذب می‌شوید پا نگذارید!

اگر در فروشگاهی وارد می‌شوید که فروشنده رفتار مؤدبانه و مناسبی ندارد و یا این که با دوره کردن شما، همراهی بیش از حد شما در فروشگاه و صحبت زیاد درباره‌ی کالاها شما را کلافه می‌کند خرید نکنید. همراهی فروشنده با خریدار از ملزومات هر فروشگاه است. اما در صورتی که شما را در انتخاب معذب نکند یا به شکلی شما را در انتخاب اجبار نکند، زیرا بعد از خرید ممکن است متوجه شوید که آن لباس اصلاً سلیقه‌ی شما نبوده است. بهترین راه برای این که قبل از خرید سلیقه خود را تا حدودی بدانید، این است که از صفحات مجازی و وبسایت اینترنتی آن فروشگاه پیش از خرید دیدن کنید.

از کجا لباس بخریم

به چینش لباس‌ها در فروشگاه دقت کنید.

فروشگاه‌های لباس عمدتاً لباس‌ها را بر اساس هارمونی، مدل و ست بودن در ویترین می‌چینند. در صورتی که نمی‌دانید لباسی که انتخاب می‌کنید با چه موارد دیگری هماهنگ است می‌توانید با دقت به چینش لباس در فروشگاه این مورد را بررسی کنید.

از کجا لباس بخریم

نماد اعتماد الکترونیک

تمام فروشگاه‌های آنلاین مجاز کشور دارای نماد الکترونیک در وبسایت خود هستند. در صورتی که نماد اعتماد الکترونیک آن‌ها حقیقی باشد با کلیک روی علامت نماد، مشخصات صاحب امتیاز وبسایت در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای خرید اینترنتی لباس حتما پیش از واریز وجه از دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک مطمئن شوید. فروشگاه لباس سایز بزرگ تپل تیپ با دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک امکان خرید آنلاین به صورت امن را فراهم نموده است.

از کجا لباس بخریم

فروشگاهی که شما از آن لباس خریداری می‌کنید باید اعتماد شما را جلب کند. با انتخاب صحیح فروشگاه لباس، در کمال آرامش و لذت خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید