مقاله ها

انواع برش های لباس و تاثیر آن در زیبایی اندام

برش های لباس

برش های لباس و مدل‌های انتخابی در لباس که مجموعه‌ای از خطوط هستند، به دلیل ویژگی‌های بصری و روانی خطوط می‌توانند اساسی‌ترین و موثرترین عامل برای متناسب تر نشان دادن اندام باشند.

همانطور که در خرید لباس سایز بزرگ اشاره کردیم طرح یک لباس زمانی زیبا خواهد بود، که طراح آشنایی کاملی با برش‌های گوناگون و تاثیر آن‌ها روی اندام و لباس داشته باشد و بتوانند هر قسمت از اندام را با جایگزینی برش مناسب، بی‌ایراد و حتی زیباتر جلوه دهد. طراحی برش‌ها در لباس مبتنی بر اصولی است، که با استفاده و جایگزینی صحیح آن‌ها می‌توان تغییرات مهمی در طرح ایجاد کرد یا با ترکیب و تلفیق برش‌ها و نیز مدل‌ها با یکدیگر لباس زیبایی را خلق کرد.

برش پارچه

برش‌های عمودی لباس

پیش از این در چگونه لاغرتر دیده شویم بیان کردیم که با ایجاد خطوط و با برش‌های عمودی در لباس، از طرفی به علت حرکت چشم از بالا به پایین و بالعکس روی خط عمودی و از طرف دیگر در نتیجه تقسیم شدن اندام به دو بخش، فرد لاغرتر و کشیده‌تر تصور می‌شود. مشروط بر اینکه خط عمودی با هیچ خط افقی قطع نشده باشد.

خط عمودی در طراحی لباس ممکن است، به شکل دکمه‌های جلوی لباس، برش لباس ، نوارهای باریک، خطوط چاپی، پیلی یا کراوات باشد. مدل پرنسسی بهترین نمونه برای لاغر جلوه دادن اندام چاق به شمار می‌رود. همچنین این ویژگی در لباس‌های کار یا پرسنلی و یا اشخاص کوتاه قد انتخاب خوبی است.

برش لباس

برش‌های افقی لباس

خطوط یا برش‌های افقی نوعی بی تحرکی را به ذهن می‌آورند. برای اینکه اندامی گردتر و پهن‌تر نشان دهیم. در این حالت توقف چشم موثر است. ما می‌توانیم به کمک طرح‌هایی که یک شکستگی در خط باسن دارند یا به وسیله درز یا تغییر رنگ، جیب‌های بزرگ از رو یا با آستین‌های پفی به این هدف برسیم.

با توجه به اینکه خط افقی دید چشم را به طرفین می‌کشاند، از این خطوط برای افزایش عرض بدن استفاده می‌شود، در عین حال برش‌های افقی فرد را کوتاه‌تر می‌کنند. در طراحی لباس ممکن است خط افقی به شکل برش های لباس، کمربند، کمری و نوار تزیینی باشد. این نوع برش برای افرادی که دارای قد بلند و قامت باریک هستند، مناسب است.

انواع برش لباس

برش‌های مورب (مایل)

خطوط مایل خصوصیات هر دو خط عمودی و افقی را دارند. برش مایل به عنوان عنصر طراحی در لباس پرتوان‌تر از برش‌های منحنی و عمودی است. این خطوط جذاب هستند باعث تنش و جلب توجه می‌شوند. برش‌های اریب لباس مناسب‌ترین انتخاب برای اندام درشت و بلند بوده، زیرا خواص خطوط افقی و عمودی را با هم دارد.

انوع برش های لباس

خطوط شکسته و منحنی

خطوط شکسته و منحنی بسیار نافذند. توجه را به خود جلب می‌کنند. خطوط منحنی به شکل هلال بزرگ یا دالبرهای کوچک اندام‌ها را چاق و کوتاه و خطوط شکسته آن را لاغر و بلند نشان می دهند. برای اندام استخوانی و خیلی لاغر استفاده از خطوط هلالی و منحنی انتخاب مناسبی است.

برش های لباس

برخورد خطوط در یک فضا موجب تقویت یا تضعیف اثرات روانی و بصری آن‌ها می‌شود. با استفاده صحیح از برش‌های لباس و تنظیم فواصل آن‌ها می‌توان اندام را چاق‌تر یا لاغرتر از آنچه هست نمایان ساخت و به مقدار فراوانی عیوب اندامی را برطرف کرد.

از نمونه برش های مورب و مایل تپل تیپ :

سارافون اسپرتتونیک شلوار زرشکیتونیک نقره ای مخملتونیک شلوار سبز

برای اطلاع از سایر مقاله ها و مطالب ایمیل و یا شماره موبایل خود را وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید